Warning: Use of undefined constant wp_cumulus_widget - assumed 'wp_cumulus_widget' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /nfs/c10/h08/mnt/175528/domains/nida.web.tr/html/wp-content/plugins/wp-cumulus/wp-cumulus.php on line 375
Sağlıklı Bir Beslenme Nasıl Olmalı? | Nida

Hızlı yaşam, abur cubur, fast food, hareketsizlik bilgisayar ve televizyon başında geçirilen uzun saatler erken yaşta obeziteye davetiye çıkarıyor.

 

Peki çocuklarımızda şişmanlığı engellemek için neler yapmalıyız?

  • Besinler posalı bir şekilde sunulmalıi meyve suyu yerine meyvenin kendisi ve mümkünse soyulmadan kabuğu ile birlikte verilmelidir.
  • Hareketli yaşam tarzı benimsenmeli.
  • Çocuğun en sevdiği yemek tabağının içine sebze de eklenmeli.
  • Çocuğun sevmediği yemekler zorla yedirimemeli. Sevdiği yemekler dikkate alınmalı.
  • Katkılı hazır gıdalar ve kızartmalardan uzak beslenilmeli.
  • Çocuklar düzenli ve öğün atlamadan beslenmeli.
  • İyi bir beslenme alışkanlığının kazanılması için cocuğun her besin grubundan yemesi sağlanmalı.
  • Yemekler çocuğun yiyebileceğinden fazla olacak şekilde tabağa konmamalı.
  • Ara öğünlerde enerji değeriyüksek, besleyici değeri az şeker, bisküvi, gazoz, kolalı içecekler veilmemeli.
  • Çocuğun gelişimi için kendi başına yemek yeme alışkanlığı kazandırılmalı.
  • Sevmediği besinleri yemesi için ısrarcı olamk yerine başka alternatifler sunulmalı.
  • Çocuğun yaşına ve boyuns göre uygun kilosu bilinmeli.
  • Güçlü kas, sağlıklı kalp ve güçlü kemikler için çocuklar her gün fiziksel aktivite yapmaları konusunda teşvik edilmeli.

 

 

 

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir